REKLAMAČNÍ ŘÁD

1. Všeobecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád je zpracován dle Obchodního a občanského zákoníku v platném a účinném znění (dále jen „Reklamační řád“).

1.2. Produkty společnosti Revolo s.r.o se rozumějí výrobky společnosti Revolo s.r.o uvedené na e-shopu www.revolo.cz (dále jen „produkty“), který je k dispozici na https://www.revolo.cz.

1.3. Prodávajícím (dodavatelem) se rozumí společnost Revolo s.r.o, se sídlem na adrese: Studenohorská 34, 841 03 Bratislava, Slovenská republika (dále jen „prodávající“).

1.4. Kupujícím (objednatelem, odběratelem) se rozumí subjekt, který odebírá produkty přímo od prodávajícího (dále jen „kupující“).

1.5. Tento reklamační řád se vztahuje na produkty, u kterých je v záruční době uplatněna odpovědnost ze záruky za jakost produktů. Tímto Reklamačním řádem se řídí postup prodávajícího v případě uplatnění odpovědnosti ze záruky za jakost produktů.

1.6. Tento Reklamační řád se řídí Obchodním a občanským zákoníkem v platném a účinném znění, a je nedílnou přílohou smluv, jejichž předmětem je prodej produktů prodávajícím kupujícímu. Uzavřením kupní smlouvy kupující akceptuje Reklamační řád prodávajícího.

2. Záruční doba

2.1. Prodávající odpovídá za vady produktů, které se na produktech vyskytnou v průběhu záruční doby, a to za podmínek uvedených v tomto Reklamačním řádu.

2.2. Standardní záruční doba je 24 měsíců, která je na produkty značky Revolo Touch bezplatně navýšena na 36 měsíců (dále jen „záruční doba“).

2.3. Začátek záruční lhůty plyne ode dne přechodu nebezpečí škody na produktech z prodávajícího na kupujícího.

2.4. Kupujícímu náleží při vadách, na které se vztahuje záruka za jakost, nároky z chyb dle bodu 3.1 tohoto Reklamačního řádu.

3. Nároky z chyb

3.1. Pokud se v průběhu záruční doby vyskytnou na produktech vady, na které se vztahuje záruka, je kupující oprávněn uplatňovat tyto nároky z vad produktů:

a) při jakýchkoli odstranitelných vadách produktů přísluší kupujícímu výlučně nárok na odstranění těchto vad nebo nárok na přiměřenou slevu z ceny, a to podle volby prodávajícího. V případě prokázání, že chyby produktů jsou sice odstranitelné, avšak s odstraněním chyb by byly spojeny nepřiměřené náklady, přísluší kupujícímu při takových chybách nároky z chyb podle bodu 3.1 písm. b) tohoto Reklamačního řádu. Posouzení, zda se jedná v konkrétním případě o vady odstranitelné či neodstranitelné, jakož i posouzení o nepřiměřenosti nákladů spojených s odstraněním chyb, náleží výlučně prodávajícímu. O výsledku takového posouzení je prodávající povinen kupujícího písemně informovat;

b) při neodstranitelných vadách produktů vzniká kupujícímu výlučně právo na dodání nových bezvadných produktů náhradou za produkty vadné nebo nárok na přiměřenou slevu z ceny produktu nebo vystavení dobropisu na vadný produkt, a to podle volby prodávajícího. Pro účely vystavení dobropisu na vadný produkt je kupující povinen předložit prodávajícímu kopii daňového dokladu, kterým byl tento produkt fakturován.

3.2. Podmínkou vzniku nároku dle bodu 3.1 tohoto Reklamačního řádu je skutečnost, že kupující prodávajícímu oznámil vady v souladu s tímto Reklamačním řádem, tzn. řádně a včas.

3.3. Nároky kupujícího z vad produktů uvedených v ustanovení § 436 a § 437 Obchodního zákoníku v platném znění se pro smluvní vztah prodávajícího a kupujícího neuplatní.

4. Způsob uplatnění nároků z chyb

4.1. Prodávající poskytuje záruku za jakost jen za podmínek stanovených v tomto Reklamačním řádu, které musí být splněny současně (v případě nesplnění kterékoli z nich záruka bez dalšího skončí):

a) kupující uplatní nároky z vad řádně a včas v souladu s tímto Reklamačním řádem (hlavně bod 4.2 Reklamačního řádu)
b) po celou dobu trvání záruční doby do produktu nezasáhne (např. formou úprav nebo oprav) žádná osoba, která k tomu není výslovně pověřená prodávajícím
c) produkt bude kupujícím užíván jen obvyklým způsobem a v souladu s jeho účelovým určením
d) bude zajištěna běžná údržba produktu.

V případě pochybností je kupující povinen prokázat, že produkt užíval v souladu s podmínkami uvedenými v bodě 4.1 písm. a)-d) Reklamačního řádu.

4.2. Projeví-li se na produktu v záruční době jakákoliv vada, na kterou se vztahuje záruka za jakost, je kupující povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 dnů ode dne, kdy kupující vadu zjistil, doručit prodávajícímu písemné oznámení o výskytu vad produktu obsahující hlavně podrobný popis chyby, příp. jak se chyba projevuje, popis zapojení, ve kterém byly produkty použity, naměřené hodnoty a uvedení data, kdy kupující vady zjistil (dále jen „písemné oznámení“). Nedodržení této lhůty nebo náležitostí písemného oznámení ze strany kupujícího má následky podle ustanovení § 428 odst. .1 Obchodního zákoníku.

4.3. Písemné oznámení kupující učiní na formuláři prodávajícího (Reklamační list) dostupného na konci tohoto reklamačního řádu. Kupující je povinen současně s písemným oznámením předložit prodávajícímu kopii faktury, na jejichž základě byly produkty, na které uplatňuje kupující nároky z vad, kupujícímu dodány. Bez řádného vyplnění písemného oznámení (reklamačního dopisu) nebude reklamace uznána.

4.4. Když se projeví na produktu v záruční době jakákoli vada, na kterou se vztahuje záruka, je kupující povinen zdržet se jakéhokoliv zásahu do produktu a umožnit prodávajícímu prohlídku produktu; za tím účelem je kupující povinen vadný produkt předložit současně s písemným oznámením a kopií faktury prodávajícímu, případně osobám, jejichž prostřednictvím prodávající plní své závazky nebo umožnit prodávajícímu, případně osobám, jejichž prostřednictvím prodávající plní své závazky, neomezený přístup do místa, ve kterém je vadný produkt umístěn.

4.5. Nesplní-li kupující své povinnosti uvedené v bodech 4.2 a 4.3 Reklamačního řádu, prodávající jim uplatněný nárok z vad neuzná.

4.6. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu při odstraňování vad veškerou potřebnou součinnost.

5. Neoprávněná reklamace

5.1. Záruka se nevztahuje na vady produktů způsobené dopravou, pokud ji zajišťuje kupující, dále na vady vzniklé:

  • běžným opotřebováním;
  • nesprávným používáním či nesprávným skladováním produktu;
  • porušením ochranných pečetí a nálepek, pokud na produktu jsou, poškozením či odstraněním označení obchodní firmy prodávajícího z produktu;
  • neodborným zásahem, instalací, zacházením či obsluhou; neodborným zásahem se rozumí také jakékoli popisování produktu nesmývatelnými psacími prostředky;
  • používání, umísťování, uskladňování produktů v nevhodných podmínkách pokud jde o teplotu, vlhkost, prašnost;
  • nesprávnou údržbou nebo zanedbáním potřebné údržby;
  • v důsledku vyšší moci či nesprávné nebo neodborné manipulace;
  • v důsledku jednání (jednání či zapomnění) třetí osoby nebo kupujícího;
  • v důsledku užívání produktu jiným než obvyklým způsobem nebo v rozporu s jeho účelovým určením;
  • mechanickým nebo chemickým poškozením.

5.2. Veškeré náklady vzniklé prodávajícímu v důsledku uplatnění neoprávněné reklamace ze strany kupujícího se kupující zavazuje prodávajícímu v plné výši nahradit.

6. Lhůty pro vyřízení reklamace

6.1. Reklamaci produktu vyřizuje prodávající bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dnů od data řádného uplatnění chyb produktu kupujícím, tzn. uplatnění chyb produktu v souladu s tímto Reklamačním řádem. Lhůta pro vyřízení reklamace se počítá ode dne přijetí reklamace prodávajícím do dne vyřízení reklamace prodávajícím.

6.2. Oprávněnost každé reklamace a posouzení odstranitelnosti či neodstranitelnosti vady provede odborný odpovědný pracovník prodávajícího (servisní technik).

6.3. Místem uplatnění nároku z chyb kupujícím je: Revolo s.r.o – Reklamační oddělení, Strojnícka 9, 080 06 Prešov, e-mail: reklamace@revolo.cz

6.4. Vrácené zboží musí být zasláno formou doporučení (potřebný podpis při převzetí). Neneseme odpovědnost za zboží, které bylo posláno, avšak z důvodu nedbalosti přepravní společnosti nedoručené/ztracené v přepravě. Z toho důvodu doporučujeme vrácené zboží pojistit.

7. Závěrečná ustanovení

7.1. Tento Reklamační řád nabývá účinnosti 04.06.2024

7.2. Změny Reklamačního řádu vyhrazeny.

7.3. Neoddělitelnou přílohu tohoto Reklamačního řádu je Reklamační protokol, který si můžete  stáhnout zde

7.4. Osobní údaje, které poskytuje kupující při uplatnění nároku na reklamaci se řídí na základě uzavřené kupní smlouvy v rozsahu, který je nezbytný pro uplatnění reklamace.